REGULAMIN i MATERIAŁ DO SZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO

CELE KONKURSU:

1. Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowania językiem angielskim. 2.Doskonalenie znajomości języka angielskiego.

 

Test dla każdej klasy składa się z 30 pytań. Do każdego pytania podane są cztery odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa. Za prawidłową odpowiedź uczestnik otrzymuje + 1 pkt,  natomiast za błędną odpowiedź  0 pkt. 

 

Klasa IV

1. Gramatyka:

  • czasy gramatyczne: Present Simple i Present Continuous (zdania pytające, przeczące i oznajmujące),
  • zaimki osobowe w formie podmiotu i dopełnienia,
  • przymiotniki dzierżawcze,
  • zaimki wskazujące: this, that, these, those,
  • podstawowe przymiotniki i ich antonimy,
  • dopełniacz saksoński,
  • liczba mnoga rzeczowników regularnych i nieregularnych,
  • podstawowe czasowniki: "to be", "have got", "can",
  • konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
  • przyimki czasu i miejsca,
  • zaimki pytające.

2. Funkcje językowe i słownictwo:

  • człowiek (dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charaktery, kraje i narodowości),
  • miejsce zamieszkania (dom, okolica, wyposażenie domu, opisywanie miejsca zamieszkania),
  • praca (popularne zawody, wyrażenia związane z pracą),
  • świat przyrody (pogoda, pory roku, rośliny i zwierzęta, dni tygodnia, miesiące),
  • uzyskiwanie i przekazywanie informacji,
  • prośba o pozwolenie; udzielenie jej i odmowa,
  • wyrażanie umiejętności.

Klasa V

1. Zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej.

2. Gramatyka:

  • czas gramatyczny przeszły Past Simple (czasowniki regularne, nieregularne),
  • przedimek nieokreślony "a/an" i określony "the",
  • zaimki dzierżawcze,
  • liczebniki główne i porządkowe, daty,
  • stopniowanie przymiotników,
  • porównania z as ... as oraz z użyciem "than",
  • określniki ilościowe: much, many, a lot of, some, any, no,
  • pytania How much? How many?,
  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
  • czasownik: must/mustn’t; have to,
  • rzeczowniki złożone,
  • rzeczowniki występujące zawsze tylko w liczbie mnogiej,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • człowiek (uczucia i emocje, umiejętności i zainteresowania),
  • miejsce zamieszkania (prace domowe),
  • życie prywatne (rodzina, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości),
  • żywienie (jedzenie i napoje, posiłki i ich przygotowanie),
  • podróżowanie (środki transportu, podróże, wakacje i turystyka),
  • zakupy (pytanie o ceny towarów),
  • świat przyrody (zjawiska atmosferyczne),
  • ostrzeganie,
  • składanie życzeń, gratulacji, odpowiadanie na życzenia i gratulacje.

Klasa VI

1. Zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej.

2. Gramatyka:

  • czas gramatyczny przeszły Past Continuous,
  • czas gramatyczny przyszły Future Simple i wyrażenie "be going to",
  • określniki ilościowe: (a) few/(a) little, a lot of, lots of,
  • konstrukcje "would like", "be allowed to, be able to",
  • czasowniki modalne: "can, must, should, could, shall",
  • tryb rozkazujący,
  • wyrażenia z "make" i "do",
  • przyimki sposobu,
  • zdania podrzędnie złożone okolicznikowe celu,
  • zaimki zwrotne.

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • zmysły,
  • żywienie (lokale gastronomiczne, pojemniki na produkty),
  • zakupy i usługi (rodzaje sklepów, towary i ich cechy, sprzedawanie i kupowanie),
  • edukacja (szkoła i jej pomieszczenia, przedmioty szkolne),
  • sport (dyscypliny sportowe, umiejętności sportowe, wydarzenia sportowe, sprzęt sportowy),
  • świat przyrody (krajobraz, cechu geograficzne),
  • proszenie o radę i udzielanie rad,
  • wyrażanie opinii, pytania o opinię.

Klasa VII

1. Zakres materiału dla klasy IV, V i VI szkoły podstawowej.

2. Gramatyka:

  • wyrażanie przyszłości za pomocą czasu Future Simple, czasu Present Continuous i konstrukcji "be going to",
  • czas gramatyczny Present Perfect Simple,
  • czasowniki modalne "may, might", should, shouldn't,
  • zaimki nieokreślone,
  • zdania czasowe,
  • zdania warunkowe typu 0, 1,
  • spójniki,
  • podstawowe czasowniki złożone tzw. "phrasal verbs",
  • przymiotniki i przysłówki; przymiotniki i przysłówki o przeciwnym znaczeniu,
  • tworzenie i stopniowanie przysłówków,
  • miejsce przysłówka w zdaniu,
  • zaimki "one/ones".

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • człowiek (okresy życia, uczucia i emocje),
  • zakupy i usługi (wymiana i zwrot towaru, promocje, korzystanie z usług),
  • podróżowanie i turystyka (zwiedzanie, baza noclegowa),
  • zdrowie (samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie),
  • nauka i technika (wynalazki),
  • wyrażanie planów, zamiarów,
  • porównania,
  • zapraszanie i odpowiadanie na zaproszenia,
  • wyrażanie uczuć i emocji.

Klasa VIII

1. Zakres materiału dla klasy IV, V, VI i VII szkoły podstawowej.

2. Gramatyka:

  • konstrukcja "used to",
  • czas gramatyczny Past Perfect Simple,
  • doczepki pytaniowe (question tags),
  • zdania warunkowe II typu,
  • pytanie pośrednie,
  • zdania przydawkowe definiujące i niedefiniujące, zaimki względne,
  • wyrażenia i konstrukcje z "so, such, enough, too",
  • czasowniki złożone,
  • przyimek z czasownikiem, rzeczownikiem i przymiotnikiem,
  • strona bierna, konstrukcja "have something done",
  • forma bezokolicznika lub gerund po konstrukcji czasownikowej,
  • zdania wykrzyknikowe,
  • zdania oznajmujące oraz pytania w mowie zależnej dla czasowników: say, tell, ask.

3. Funkcje językowe i słownictwo:

  • świat przyrody (środowisko naturalne; zagrożenia i ochrona środowiska; klęski żywiołowe),
  • kultura (dziedziny kultury, rodzaje muzyki i instrumenty muzyczne, film, telewizja, literatura),
  • święta i uroczystości anglojęzyczne,
  • życie społeczne (konflikty, wydarzenia i zjawiska społeczne),
  • pytania o upodobania, intencje i pragnienia innych osób,
  • proponowanie; przyjęcie lub odrzucenie propozycji,
  • wyrażenie pewności,
  • wyrażenie nadziei,
  • dawanie wsparcia, zachęcanie.

 

 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz