CELE KONKURSU:
1. Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowania językiem angielskim. 2.Doskonalenie znajomości języka angielskiego.
Test dla każdej klasy składa się z 30 pytań. Do każdego pytania podane są cztery odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa. Za prawidłową odpowiedź uczestnik otrzymuje + 1 pkt, natomiast za błędną odpowiedź 0 pkt.
Klasa IV
1. Gramatyka:
- czasy gramatyczne: Present Simple i Present Continuous (zdania pytające, przeczące i oznajmujące),
- zaimki osobowe w formie podmiotu i dopełnienia,
- przymiotniki dzierżawcze,
- zaimki wskazujące: this, that, these, those,
- podstawowe przymiotniki i ich antonimy,
- dopełniacz saksoński,
- liczba mnoga rzeczowników regularnych i nieregularnych,
- podstawowe czasowniki: "to be", "have got", "can",
- konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
- przyimki czasu i miejsca,
- zaimki pytające.
2. Funkcje językowe i słownictwo:
- człowiek (dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charaktery, kraje i narodowości),
- miejsce zamieszkania (dom, okolica, wyposażenie domu, opisywanie miejsca zamieszkania),
- praca (popularne zawody, wyrażenia związane z pracą),
- świat przyrody (pogoda, pory roku, rośliny i zwierzęta, dni tygodnia, miesiące),
- uzyskiwanie i przekazywanie informacji,
- prośba o pozwolenie; udzielenie jej i odmowa,
- wyrażanie umiejętności.
Klasa V
1. Zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:
- czas gramatyczny przeszły Past Simple (czasowniki regularne, nieregularne),
- przedimek nieokreślony "a/an" i określony "the",
- zaimki dzierżawcze,
- liczebniki główne i porządkowe, daty,
- stopniowanie przymiotników,
- porównania z as ... as oraz z użyciem "than",
- określniki ilościowe: much, many, a lot of, some, any, no,
- pytania How much? How many?,
- przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
- czasownik: must/mustn’t; have to,
- rzeczowniki złożone,
- rzeczowniki występujące zawsze tylko w liczbie mnogiej,
- rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.
3. Funkcje językowe i słownictwo:
- człowiek (uczucia i emocje, umiejętności i zainteresowania),
- miejsce zamieszkania (prace domowe),
- życie prywatne (rodzina, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości),
- żywienie (jedzenie i napoje, posiłki i ich przygotowanie),
- podróżowanie (środki transportu, podróże, wakacje i turystyka),
- zakupy (pytanie o ceny towarów),
- świat przyrody (zjawiska atmosferyczne),
- ostrzeganie,
- składanie życzeń, gratulacji, odpowiadanie na życzenia i gratulacje.
Klasa VI
1. Zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:
- czas gramatyczny przeszły Past Continuous,
- czas gramatyczny przyszły Future Simple i wyrażenie "be going to",
- określniki ilościowe: (a) few/(a) little, a lot of, lots of,
- konstrukcje "would like", "be allowed to, be able to",
- czasowniki modalne: "can, must, should, could, shall",
- tryb rozkazujący,
- wyrażenia z "make" i "do",
- przyimki sposobu,
- zdania podrzędnie złożone okolicznikowe celu,
- zaimki zwrotne.
3. Funkcje językowe i słownictwo:
- zmysły,
- żywienie (lokale gastronomiczne, pojemniki na produkty),
- zakupy i usługi (rodzaje sklepów, towary i ich cechy, sprzedawanie i kupowanie),
- edukacja (szkoła i jej pomieszczenia, przedmioty szkolne),
- sport (dyscypliny sportowe, umiejętności sportowe, wydarzenia sportowe, sprzęt sportowy),
- świat przyrody (krajobraz, cechu geograficzne),
- proszenie o radę i udzielanie rad,
- wyrażanie opinii, pytania o opinię.
Klasa VII
1. Zakres materiału dla klasy IV, V i VI szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:
- wyrażanie przyszłości za pomocą czasu Future Simple, czasu Present Continuous i konstrukcji "be going to",
- czas gramatyczny Present Perfect Simple,
- czasowniki modalne "may, might", should, shouldn't,
- zaimki nieokreślone,
- zdania czasowe,
- zdania warunkowe typu 0, 1,
- spójniki,
- podstawowe czasowniki złożone tzw. "phrasal verbs",
- przymiotniki i przysłówki; przymiotniki i przysłówki o przeciwnym znaczeniu,
- tworzenie i stopniowanie przysłówków,
- miejsce przysłówka w zdaniu,
- zaimki "one/ones".
3. Funkcje językowe i słownictwo:
- człowiek (okresy życia, uczucia i emocje),
- zakupy i usługi (wymiana i zwrot towaru, promocje, korzystanie z usług),
- podróżowanie i turystyka (zwiedzanie, baza noclegowa),
- zdrowie (samopoczucie, choroby, ich objawy i leczenie),
- nauka i technika (wynalazki),
- wyrażanie planów, zamiarów,
- porównania,
- zapraszanie i odpowiadanie na zaproszenia,
- wyrażanie uczuć i emocji.
Klasa VIII
1. Zakres materiału dla klasy IV, V, VI i VII szkoły podstawowej.
2. Gramatyka:
- konstrukcja "used to",
- czas gramatyczny Past Perfect Simple,
- doczepki pytaniowe (question tags),
- zdania warunkowe II typu,
- pytanie pośrednie,
- zdania przydawkowe definiujące i niedefiniujące, zaimki względne,
- wyrażenia i konstrukcje z "so, such, enough, too",
- czasowniki złożone,
- przyimek z czasownikiem, rzeczownikiem i przymiotnikiem,
- strona bierna, konstrukcja "have something done",
- forma bezokolicznika lub gerund po konstrukcji czasownikowej,
- zdania wykrzyknikowe,
- zdania oznajmujące oraz pytania w mowie zależnej dla czasowników: say, tell, ask.
3. Funkcje językowe i słownictwo:
- świat przyrody (środowisko naturalne; zagrożenia i ochrona środowiska; klęski żywiołowe),
- kultura (dziedziny kultury, rodzaje muzyki i instrumenty muzyczne, film, telewizja, literatura),
- święta i uroczystości anglojęzyczne,
- życie społeczne (konflikty, wydarzenia i zjawiska społeczne),
- pytania o upodobania, intencje i pragnienia innych osób,
- proponowanie; przyjęcie lub odrzucenie propozycji,
- wyrażenie pewności,
- wyrażenie nadziei,
- dawanie wsparcia, zachęcanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz